Zadanie.23 Oblicz
a) zawartość procentową (% masowy) siarki i tlenku w kwasie siarkowym (IV)
[................................] (jak coś to są kratki xD)
[................................]
[................................]
[................................]
[................................]
[................................]
Odpowiedź:...
b) stosunek masowy pierwiastków w kwasie siarkowym (IV)
[................................] -||-
[................................]
[................................]
[................................]
[................................]
[................................]
Odpowiedź:...
c) stosunek masowy pierwiastków w tlenku siarki (IV)
[................................]
[................................]
[................................]
[................................]
[................................]
[................................]
Odpowiedź:...

Z góry bardzo Dziękuje :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T12:23:45+01:00
ZAD1
CAłY KWAS---> 2*1u +32u+3*16u=82u
S%=32/82*100%=39,02%
O%=48/82*100%=58,54%
Zawartość siarki to 39,02% a tlenu to 58,54%
ZAD2
2:32:48|:2
1:16:24
Odp:Stosunek masowy wynosi 1:16:24
ZAD3
SO2
32:32|:32
1:1
Odp:Stosunek masowy wynosi 1:1
2010-02-10T14:12:38+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) zawartość procentową (% masowy) siarki i tlenu w kwasie siarkowym (IV)
mS=32u
mO-16u
mSO2=64u
mH2SO3=2*1u+1*32u+3*16u=82u

%S=mS*100%/mH2SO3
%S=32*100%/82
%S=39%

%O=mO*100%/mH2SO3
%O=3*16*100%/82
%O=58,5%

%SO2=mSO2*100%/mH2SO3
%SO2=64*100/82
%SO2=78,05%

b) stosunek masowy pierwiastków w kwasie siarkowym (IV)
mH : mS : mO = 2 : 32 : 48
mH : mS : mO = 1 : 16 : 24

c) stosunek masowy pierwiastków w tlenku siarki (IV)
mSO2=64u
mS : mO = 32 : 32
mS : mO = 1 : 1