1) Masa substancji potrzebna do sporządzenia 300g roztworu o stężeniu 15% wynosi: a) 22,5 g, b) 15g, c) 30g, d) 45g (prosze o obliczenia)
2) Stężenie procentowe roztworu, w którego 300g jest zawarte 51g. soli wynosi: a) 153%, b) 15%, c) 17%, d) 51% (też prosze o obliczenia)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:53:54+01:00
1) 15% = 0,15
0,15*300g = 45g czyli odp.D

2) ms=51g
mr=300g
cp=ms*100%/mr
cp=51g*100%/300g= 17% czyli odp. C

pozdrawiam
ps. naj rozwiązanie? ;)

2010-02-09T20:00:43+01:00
Ms=?
Cp=15%
mr=300g

cp=ms *100/mr
15%=ms*100/300 /*300
4500=100ms/100
ms=45g

czyli D

2
mr =300g
ms =51 g
cp?

cp=ms *100/mr
Cp=51*100/300
cp=17%

czyli c