Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:02:00+01:00
2¹⁰⁰=(2¹⁰)¹⁰
2¹⁰=1024
w przybliżeniu możemy przyjąć, że jest to 1000, ponieważ te 24 są pomijalnie małe w stosunku do całej liczby, nie zmienią liczby znaków.

(2¹⁰)¹⁰=(1024)¹⁰≈1000¹⁰=(10³)¹⁰=10³⁰
10³⁰ to jedynka i 30 zer.

Zatem 2¹⁰⁰ ma 31 znaków w zapisie dziesiętnym.
2010-02-09T20:03:28+01:00
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1 pierwsza cyfra 2
1 3
1 4
1 5
1 6
1 7
1 8
1 9
2 0
2 1

odp. 30
1 5 1