Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:57:51+01:00
19,80 = 90%

Ja procenty liczę tak w takim przypadku:
Jeśli mam daną liczbę i jest ona procentem danej liczby to dzielę tą liczbę na ilość procentu, jakim jest i wychodzi mi jeden procent wcześniejszej ceny.
Później wystarczy pomnożyć przez 100 i wychodzi 100% ceny.
Takie działania możesz stosować w wielu zadaniach tego typu.

19,80 :90 = 1%
19,80 : 90 = 0,22zł
1% = 0,22zł
100% = 100*0,22
100% = 22zł

Koszyczek malin kosztowął przedtem 22 złote.
Pozdrawiam :)
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T19:59:23+01:00
100%-10%=90%

90% - 19,80zł
100% - x

x=100×19,80÷90=22zł

odp: Wcześniej koszyczek malin kosztował 22zł.