Odpowiedzi

2010-02-09T20:07:53+01:00
1cm na mapie to 25000cm w rzeczywistości
5000m=500000cm
25000cm:500000=0,05cm na mapie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:29:04+01:00
Odleglosc z zielonego przyladka do przyladka czarnego wynosi 5000 m jaka bedzie ta odleglosc na mapie o skali 1:25000

Skala 1 : 25 000 oznacza, że
1 cm - 25 000 cm
1 cm - 250 m

Robimy proporcje:

1 cm - 250 m
x cm - 5 000 m
xcm * 250 m = 1 cm * 5 000 m / : 250 m
x cm = 5 000 cm*m : 250 m
x = 20cm

Odp. Odleglosc z zielonego przyladka do przyladka czarnego na mapie w skali 1 : 25 000 wynosi 20 cm