Czterech studentów planuje wyjazd na wakacje samochodem. Dokładnie przygotowują się przed wyjazdem i liczą wszystkie koszty podróży. Na mapie w skali 1:4000000 odczytali, ze ich całkowita trasa, jaka muszą pokonać wynosi 38 cm. Oblicz, ile kilometrów przejada studenci oraz oblicz ile za przejazd zapłaci każdy z nich, wiedząc, ze samochód spala średnio 8,5 litra benzyny na 100km, a litr paliwa kosztuje 4,60zl

2

Odpowiedzi

2010-02-09T20:24:56+01:00
1: 4000000
1 cm - 4000000 cm
1 cm - 40000 m
1 cm - 40 km

38*40= 1520 km

[1520 km /100 km] *8,5 l= 152 * 8,5 l = 1246,4 l

1246,4 l * 4,60 zł =5733,44 zł
5733,44 zł/4 = 1433,36 zł
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:27:00+01:00
38cm*4000000=152000000cm=1520km
1520:100=15,2
15,2*8,5=129,2l
129,2*4,6zł=594,32zł
594,32:4=148,58zł
Odp:Każdy ze studentów musi zapłacić po 148,58zł,a przejadą oni 1520km.
Pzdr

@Up 1520:100=15,2 ,a nie 152
1 5 1