Wiek emerytalny w polsce wynosi 65 lat dla mężczyzn i 60 lat dla kobiet. przedstawiciele niektórych zawodów pracuja jednak krócej. korzystajac z dosteonych zródeł informacji, podaj przykłady dwoch zawodów , których wykonywanie wiaze sie z wczesniejszym przejsciem na emeryture . wyjasnij , dlaczego ludzie wykonujacy te zawody pracuja krócej

krócej niz 60lub65 roku zycia pracuja:

A)................. poniewaz,.............................
B) .................. poniewaz,.....................

2

Odpowiedzi

2010-02-09T20:13:19+01:00
Żołnierz ponieważ praca jest niebezpieczna oraz nauczyciel gdyż strasznie wyczerpuje psychicznie
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:15:06+01:00
A) Policjant,ponieważ jego praca wiaże sie ze stresem oraz zagrożeniem życia
b)górnik,ponieważ jego praca jest w trudnych i szkodliwych dla zdrowia warunkach oraz jest niebezpieczna, np. wybuchy metanu zagrażaja zyciu.

Jesli jest ok. to prosze o naj. ;)
36 4 36