Odpowiedzi

2009-10-11T12:51:30+02:00
K - ilość pieniędzy Kasi
m - ilość pieniędzy Moniki

k + 5 = m + 6
m + k + 1 = m + 6

k + 5 = m + 6
k + 1 = 6

k + 5 = m + 6
k = 5

m = 4

m + 6 = 10

jeden komplet farb kosztuje 10 złotych
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T13:21:37+02:00
X - pieniądze Kasi
y - pieniądze Moniki
z - cena kompletu farb

Tworzymy układ równań:

x+5=z
y+6=z
x+y+1=z

x=z-5
y=z-6
z=x+y+1

Podstawiamy x i y do trzeciego równania:

z=z-5+(z-6)+1
z=z-5+z-6+1
z=2z-10
z=10

Odp. Komplet farb kosztuje 10 zł.



1 5 1
2009-10-11T13:52:59+02:00
5zl+6zl=11zl-tyle brakuje im do dwóch kompletów
1zl-tyle brakuje do jednego kompletu
11zl-1zl=10zł-tyle kosztuje jeden komplet

spr. 10zl - 5zl= 5zl - tyle zl ma kasia
10zł-6zl=4zl - tyle zl ma monika
4zl+5zł=9zł-tyle mają razem
10zl-9zl=1zl
odp: jaden taki komplet kosztuje 10 zł.