PROSZE O ROZWIAZANIA ZADANIA Z MATEMATYKI KLASA 1 GIMNAZJUM Z ZESTAWU ZADAN!!!!!!!!

1. dane sa dwa katy trojkata. Oblicz rozwartosc trzeciego kąta.
a) 45 stopni i 63 stopnie
b) 117 stopni i 31 stopnie
oblicz i napisz jakie to kąty :)

2. w Trójkącie prostokątnym jedna przyprostokątna ma 8 cm a druga jest dwa razy dłuższa. Oblicz pole tego trójkąta..

3. Oblicz pole trójkąta o boku 12 cm, w ktorym wysokość padająca na ten bok jest od niego:
a) o 3 cm krótsza
b) 3 razy krótsza
c) 3 razy dłuższa

PROSZE O ROZWIAZANIA!!! PILNIE NA JUTRO MUSZE MIEC!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:12:47+01:00
1. dane sa dwa katy trojkata. Oblicz rozwartosc trzeciego kąta.
a) 45 stopni i 63 stopnie
180 - 45 - 63 = 180 - 108 = 72 stopnie
Kąt ostry.
b) 117 stopni i 31 stopnie
180 - 117 - 31 = 180 - 142 = 32 stopnie
Kąt ostry.


2. w Trójkącie prostokątnym jedna przyprostokątna ma 8 cm a druga jest dwa razy dłuższa. Oblicz pole tego trójkąta..

a = 8cm
b = 2*8 = 16cm
P = ?

P = (a*b):2
P = (8 * 16):2
P = 128:2
P = 64cm²

3. Oblicz pole trójkąta o boku 12 cm, w ktorym wysokość padająca na ten bok jest od niego:
a) o 3 cm krótsza
b) 3 razy krótsza
c) 3 razy dłuższa

a)
a = 12cm
h = 12 - 3 = 9cm
P = (a*h):2 = (12*9):2 = 108:2 = 54cm²

b)
a = 12cm
h = 12:3 = 4cm
P = (12*4):2 = 48:2 = 24cm²

c)
a = 12cm
h = 12*3 = 36cm
P = (12*36):2 = 432:2 = 216cm²

Nie musiałaś już tego wrzucac :)
2010-02-09T20:16:48+01:00
Zad.1]
a]180-45-63=72⁰ ma 3 kąt
b]180-117-31=32⁰ ma 3 kąt
zad.2]
a=8cm
b=2×8=16cm
p=½ab=½×8×16=64cm²
zad.3]
a]
a=12cm
h=12-3=9cm
p=½ah=½×12×9=54cm²
c]a=12cm
h=3×12=36cm
p=½×12×36=216cm²
b]a=12cm
h=12:3=4cm
p=½×12×4=24cm²

uwaga kolejność 3b i 3c przestawiłam
2010-02-09T20:16:59+01:00
1 a 72 ostry
b32 ostry
2 8*16:2=64
3a 54
b24
c216