Odpowiedzi

2010-02-09T20:14:12+01:00
Jest jajożyworodna, aktywna w nocy i o zmierzchu.

- Większość salamander bardzo słabo widzi. Pokarm wyczuwają zmysłami dotyku i węchu. Gdy ofiara znajdzie się w pobliżu pyska, błyskawicznie ją chwytają.

- Salamandry są wytrzymałe na głód, w razie konieczności mogą przeżyć bez jedzenia nawet kilka miesięcy.

- Salamandry olbrzymie mogą żyć nawet 80 lat.

- Niektóre gatunki salamander wykazują skłonność do kanibalizmu.

- Największe salamandry osiągają długość 1,5 metra.

- Salamandry są kiepskimi pływakami.

- Mięso salamander olbrzymich jest jadalne i w Chinach bardzo cenione.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:15:39+01:00
Salamandra plamista to największy europejski przedstawiciel płazów ogoniastych[8]; osiąga długość 10-24 cm (maksymalnie 32 cm[6]). Zwierzę posiada walcowate, krępe ciało. Jego głowa jest duża[8], płaska i szeroka[9], pysk – zaokrąglony[8], oczy – wyłupiaste, o okrągłych, ciemnych źrenicach[8]. Z boku głowy występują pokaźne pigmentowane[10] gruczoły przyuszne (parotydy)[6][11][12]. Szczęki dysponują dwoma rzędami drobnych zębów, inny rodzaj zębów rośnie na środku podniebienia. Boki zdobi 12 bruzd międzyżebrowych[8]. Pomiędzy bruzdami, na środku grzbietu, salamandra plamista ma dwa rzędy ujść gruczołów jadowych. Jad tych gruczołów, jak i parotydów, oraz ubarwienie skóry są środkami obrony przed drapieżnikami[13]. Masywne, stosunkowo krótkie i krótkopalczaste nogi tego płaza przystosowały się do życia naziemnego, nie wytwarzają błon pławnych ani modzeli[8]. Zarówno śródręcze, jak i śródstopie w większości kostnieje[14]. Podczas gdy przednie łapy kończą się czterema palcami, tylne posiadają ich aż pięć[8]. Otwór kloakalny jest wąski i długi na 8-13mm[8].

4 3 4
2010-02-09T20:16:49+01:00
Salamandra plamiasta mieszka w wyżynach i górskich lasach.Jej jaskrawe,ostrzegawcze ubarwienie odstrasza wrogów.Trujaca ciecz produkowana w gruczołach jadowych salamandry zniechęca napastników do połknięcia tego płaza.
4 3 4