1. Na czym polega wymiana gazowa między komórkami, a krwią.
2.Przeprowadzono doświadczenie , polegające na przepuszczeniu przez bezbarwny i przezroczysty roztwór wodorotlenku wapnia Ca(OH)2 powietrza wydychanego przez człowieka. Po pewnym czasie zaobserwowano zmętnienie roztworu. Powstałe zetniecie świadczy o pojawieniu się w roztworze nierozpuszczalnego węglu wapnia powstającego w przebiegu następującej reakcji:
Ca(0H)2 +CO2 -> CaCO3 + H2O.
Zapisz problem badawczy do doświadczenia oraz wniosek.

3

Odpowiedzi

2010-02-09T20:17:25+01:00
1. ZEWNĘTRZNA - odbywa się w płucach między pęcherzykami płucnymi, a naczyniami krwionośnymi i polega na przeniesieniu tlenu z pęcherzyków płucnych do krwi.
WEWNĘTRZNA - odbywa się w tkankach między naczyniami krwionośnymi, a komórką i polega na przeniesieniu tlenu z krwi do komórek.
My mieliśmy taką notatkę na lekcji ;d
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:19:13+01:00
Zadanie Pierwsze
Tzw. wymiana gazowa wewnętrzna.
Tlen przenika do komórek, a z komórek pobierany jest dwutlenek węgla, który z krwią wędrować będzie do płuc. Wędrówka gazów w tkankach odbywa się również na zasadzie dyfuzji.
1 5 1
2010-02-09T21:06:04+01:00
Chodzi o to

ze plynie krew tętnica

z duza iloscia tlenu malą CO2

komorka, w ktorej jest malo tlenu, duzo CO2

oddaje CO2 a tętnicą odchodzi krew z małą iloscia tlenu

a duzą CO2

i wydychamy takie powietrze
"zabiera" tlen
1 4 1