Oblicz wartość liczbową wyrażenia:
a) (a+4b)-(5+2a)-(3b-5) dla a= -0,1 i b= 0,2
b)(-a[do potęgi drugiej] + 2ab-1) + (a[do potęgi drugiej] - 4ab+5) dla a=1/4 (jedna czwarta) i b=2

Potrzebna tu znajomość opuszczania nawiasów..
Właściwie rozwiązanie potrzebne jak najszybciej..
Z góry bardzo dziękuję ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:26:35+01:00
A) a+4b-5-2a-3b+5
b-a
0,2-(-0.1)
0,2+0,1=0.3

b) -a²+2ab-1+a²-4ab+5
-2ab+4
-1+4=3
1 5 1
2010-02-09T20:35:02+01:00
A) [-0,1 + 4 * 0,2] - [5 + 2 * (-1)] - [3 * 0,2 - 5] =
= (0,1 + 0,8) - (5-2) - (0,6 - 5) =
= 0,7 - 3 - (-4,4) = 2,1
b) (- ¼² + 2 * ¼ * 2 - 1) + ¼² - 4 * ¼ * 2 - 5) =
= 1/16 + 1/16 - 7 = 6,875
1 4 1
2010-02-09T21:08:32+01:00
A.

((-0,1)+4*0,2) - (5+2*(-0,1)) - (3*0,2-5) = 0,7- 4,8+ 4.4= 0,3

b. 1/4= 0,25

(-0,25<do potęgi 2> + 2*0,25*2-1) + (-0,25<do potęgi 2> - 4*0,25*2+5)=
= -0,0625 + (-0,0625 - 7)= -0,0625+ (-7,0625)=-7,125
1 5 1