Odpowiedzi

2010-02-09T20:27:15+01:00
- wzbogacają glebę w próchnicę
- pełnią ważną funkcję w zasiedlaniu nieużytków
- przyczyniają się do powstania specyficznego leśnego mikroklimatu
- zatrzymując wodę, powodują, że po długotrwałych, intensywnych opadach, nie spływa ona natychmiast do rzek
- zmniejszają ryzyko powodzi
- jest miejscem życia wielu zwierząt
- wytwarzają torf, który stosuje się jako materiał opałowy
- leki i kosmetyki
- kąpiel lecznicza


Mam to z podręcznika :)

Licze na naj ;P
48 4 48
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:29:12+01:00
1.Pełnią ważną funkcje w zasiedlaniu nieuzytkow np hałd
2.Odgrywaja wazna rolę w funkcjonowaniu lasow.
3.Zatrzymujac wode mszaki powoduja rowniez ze po dlugotrwalych intensywanych opadach nie spływa ona natychmiast do rzek lecz przesiaka do nich stopniowo
4.Zmniejszają ryzyko powodzi
5.Ważną role odgrywaja torfowce ktore sa glownym skladnikiem niezwyklych zbiorowisk roslinnych zwanych torfowiskami
6.Torf stosuje sie jako materiał opałowy lub do uzyzniania gleb.jest uzywany rowniez do produkcji lekow i kosmetyykow torf stanowi takze doskonałą kąpiel leczniczą zwaną borowinową
7wzbogacają glebę w próchnicę
48 3 48