Odpowiedzi

2010-02-09T20:33:01+01:00
ZNACZENIE MSZAKÓW:
a) dla przyrody:
- wzbogacają podłoże w próchnicę
- pokrywają glebę zawartymi drobinkami, zabezpieczają przed erozją
- tworzą torfowiska
- wykorzystywane do wyrobu popiołu, płyt izolacyjnych

b) dla człowieka:
- w medycynie do kąpieli leczniczych oraz do produkcji leków
- uszczelnianie budynków drewnianych
3 3 3
2010-02-09T20:33:19+01:00
Torf znajduje zastosowanie w medycynie (kąpiele borowinowe, preparaty torfowe, ), w rolnictwie i ogrodnictwie (produkcja nawozów torfowych i ziemi ogrodniczej oraz produkcja doniczek). Służy również jako opał w postaci torfu opałowego lub półkoksu torfowego.

Mszaki grupa roślin, charakteryzujących się przemianą pokoleń z dominacją gametofitu. obejmująca trzy klasy: glewiki, wątrobowce oraz mchy.Można u nich odróżnić łodyżkę o funkcji zbliżonej do funkcji łodygi, lecz prostszej budowie i listki o funkcji zbliżonej do funkcji liści, lecz prostszej budowie. Mszaki nie mają korzeni właściwych, które występują u roślin naczyniowych i po raz pierwszy pojawiają się u paprotników. Organami utrzymującymi mszaki w podłożu są chwytniki-ryzoidy.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:34:07+01:00
Mszaki:
-wzmacniają glebe w pruchnice(kożystne)
-zasiedlają nieużytki np.Hołdy
-zatrzymują wodę co powoduje ze po intensywnych opadach woda nie spływa do rzek tylko pozostaje w roślinie (zmniejsza ryzyko powodzi)
-powstają torfowiska
torf:
-wykorzystywane do produkowana lekarstw i kosmetyków
3 3 3