Odpowiedzi

2010-02-09T20:40:31+01:00
Natezenie promieniowania slonecznego
sklad chemiczny wody i wlasciwosci wody
sklad gleby
ksztaltowanie sie opadow atmosferycznych

czynniki klimatyczne , glebowe ,
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:40:57+01:00
*przystosowania roślin w budowie morfologicznej , anatomicznej i w procesach fizjologicznych do określonych warunków otoczenia ,
* elementy nieożywione( klimat , światlo , temperatura , ruchy powietrza i wilgotność) i żywych środowiska :
* konkurencja - czyli współzawodnictwo o czynniki środowiskowe jak np. pokarm , miejsce do życia , światlo
*wzajemny wpływ organizmow na siebie :gatunek lepiej przystosowany wypiera gatunek gorzej przystosowany,
*przemiany powodowane dzialalnością czlowieka ,
* czynniki historyczne zwiazne z przemianami geologicznymi zachodzacymi w minionych epokach historii Ziemi .