Odpowiedzi

2010-02-09T20:42:45+01:00
X-cena zeszytu
y-cena dlug.

4x+2y=14
4(x+10/100x)+2(y-20/100)y=13.6

4x+2y=14
4.4x+1.6y=13.6 /*10

4x+2y=14 /*(-8)
44x+16y=136

-32x-16y=-112
44x+16y=136

12x=24
x=2

8+2y=14
2y=6
y=3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:48:39+01:00
x - cena zeszytu
y - cena długopisu

4x + 2y = 14 zł | * -1,1
4,4x + 1,6y = 13,6 to układ równan

-4,4 x - 2,2y = -15,4
4,4x + 1,6y = 13,6 - 4,4x + 4,8 = 13,6
4,4 x = 8,8
- 0,6 y =-1,8 x = 2
y = 3

odp. długopis kosztuje 3 zł a zeszyst 2 zł