Trzeba to obliczyć za pomocą równań !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



W trapezie równoramiennym górna podstawa jest 2 razy krótsza niż dolna podstawa , a ramię jest o 2 cm krótsze od górnej podstawy . Obwód trapezu jest równy 36 cm . Podaj długości boków tego trapezu .


2

Odpowiedzi

2010-02-09T20:40:37+01:00
2x + 2(x-2) + x = 2x + 2x - 4 + x = 5x - 4

5x - 4 = 36
5x = 40 | :5
x = 8

podstawa górna - 8 cm
podstawa dolna - 8 * 2 = 16 cm
bok - 8 - 2 = 6 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:43:48+01:00
A(podstawa)=x
b(gorna podstawa)=½x
c(ramie)=½x-2
Obw=36

x+½x+½x-2+½x-2=36
2,5x=40/2,5
x=16

a=16
b=8
c=6