Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:46:34+01:00
Wartość siły wyporu opisuje zależność:
F = d x g x V
gdzie:
d = 1000 kg/m³ - gęstość wody
g = 9,81 m/s² - przyśpieszenie grawitacyjne
V - objętość prostopadłościanu

Obliczmy objętość prostopadłościanu:
V = 2 cm x 2 cm x 5cm = 20cm³ = 0,00002m³

Zatem:
F = d * g * V = 1000kg/m³ x 9,81m/s² x 0,00002m³ = 0,196 N
1 3 1
2010-02-09T20:50:27+01:00
Dane:
V=2cm *2cm *5 cm=20 cm3=0,00002m3
m wody =0,02kg --ponieważ 1 dm3 wody ma masę 1 kg
ro wody=1000 kg/m3
g=9,81 N/kg
Szukane:
F wyporu=?
F= V * g *ro
F= 0,00002m3*9,81 N/kg *1000kg/m3
F= pomnożyć i wyjdzie w N
1 1 1