Odpowiedzi

2010-02-09T20:53:11+01:00
Obywatelstwo można zdobyć i zmienić . Biorąc ślub np. z człowiekiem mieszkającym w innym państwie, oraz przez wiele innych możliwości. Narodowość ma się tylko jedną . Zdobywamy ją wraz z dniem narodzin i nnigdy nie możemy jej zmienić.
38 4 38
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:53:42+01:00
Obywatelstwo to stan prawny, zaś narodowość to stan faktyczny
narodowość jest przedmiotem wolności osobistej, natomiast obywatelstwo jest traktowane jako określenie przynależności do wspólnoty.
Z obywatelstwem jest związany szereg uprawnień, różnego rodzaju świadczenia jak również i obowiązków w postaci np. służby wojskowej. Z samą narodowością nie jest zaś związany żaden obowiązek prawny.
40 4 40