Odpowiedzi

2010-02-09T22:49:41+01:00
Alken : C4H8 - Buten
a więc :
mC-12u*4 = 48u -----85,7%
mH-1u*8=8u ----- 14,3%
mC+mH - 48u+8u = 56u
to: 48*100/56= 85,7%
inaczej: 48*100/56= 4800/56 = 85,7%


Pozdrawiam :P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T22:51:04+01:00
C4H8 - buten
(m - masa)

mc = 12u
mh = 1u

( 'x' to znaczy pomnożyć "razy")

mC4H8 = 4 x mc + 8 x mh = 4 x 12u + 8 x 1u = 48u + 8u = 56u - masa całkowita

('/' symbol ten oznacza podzielić)

%c = mc/mcałk. x 100%
%c = 48u/56u x100%
%c = 85,71 % ≈ 86 %

Odp. W butenie jest 86 % węgla.
1 5 1