Zad.1.
Drużyna sportowa wygrała 7 meczów , a przegrała 5 . Ile procent wszystkich meczów wygrała ta drużyna ?

zad.2.
w 1992 roku w warszawie mieszkało 1664,5 tysięcy osób w polsce 38 504,7 tysięcy osób . Ile procent ludności polski w 1992 roku stanowili warszawiacy ? Wynik podaj w zaokrągleniu do rzędu jedności.

Z góry dziękuję !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:54:39+01:00
Zad. 1
7 + 5 = 12

100 % = 12
x % = 7
x = 58,3333... % w przbliżeniu 53 %

Zad 2.
38 504,7 tysięcy = 100%
1664,5 tysięcy = x

x = 4,3228% w przybliżeniu 4 %
2010-02-09T20:56:39+01:00
7+5=12-liczba meczy
7-l. wygranych
5-l. przegranych

12 - 100%
7 - x
x= 7*100/12=58%


2)
1664500-l. warszawiakow
38 504 700 -l. polakow

38 504 700---100%
1664500 --- x
x=1 664 500*100/38 504 700=4%