Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:00:53+01:00
Ja miałam to tak na lekcjach :
1.bądź zawsze oddany Bogu, ojczyźnie, panu
2. Nigdy nie bądź tchórzem
3.bądź ambitny, podążaj do celu
4.honor cenniejszy niż życie
5.bądź wzorem dla innych
6.szanuj ludzi
7.bądź dobry i prawy
8.bądź hojny dla potrzebujących
9.nie krzywdź słabych
10.broń dzieci i kobiet
11.nie atakuj od tylu
12.nie zabijaj jeńców

ps. mogę jeszce ci napisać kulturę rycerską :D
2010-02-09T21:02:23+01:00
Cechy rycerza średniowiecznego:
-dobry chrześcijanin
-wierny, oddany Bogu, ojczyźnie, władcy i damie serca
-honorowy
-odważny, mężny (twardy, stanowczy, nieugięty, silny duchowo)
-sprawiedliwy
-szlachetny
-dbający o sławę
-szukający przygód
-mający szacunek dla kobiet, gotów do ochrony ich czci

Rycerz:
-nigdy nie zawodzi zaufania
-zawsze dotrzymuje danego słowa (przysięgi)
-nie ucieka z pola bitwy
-śpieszył z pomocą potrzebującym
-pokonać o mogły tyko czary, które jednak starał się zwalczać modlitwą
-był to ideał rycerza, niezwykle heroiczny, wyolbrzymiony, niezawsze w praktyce do zrealizowania