Trzeba obliczyć za pomocą równań !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



W szkole Janka uczniowie klas czwartych , piątych i szóstych przeprowadzili zbiórkę pieniędzy na cele charytatywne . Klasy piąte zebrały o 30 zł mniej niż klasy czwarte , a klasy szóste zebrały dwa razy więcej niż czwarte . Razem zebrano 290 zł Ile pieniędzy zebrały klasy czwarte , ile piąte , a ile szóste .?



NA JUTRO !! POMÓŻCIE !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:02:00+01:00
X - klasy czwarte
x-30 - klasy piąte
2x - klasy szóste

x + x-30 + 2x = 290
2x + 2x = 290 + 30
4x = 320 // :4
x=80 - klasy czwarte

80-30 = 50 - klasy piąte

2*80=160 - klasy szóste

sprawdzenie .

80+50+160 = 290
2 5 2
2010-02-09T21:03:45+01:00
Klasa czwarta - a
klasa piąta - a-30
klasa szósta - 2a

Równanie:

a+a-30+2a= 290 złotych
4a- 30= 290 złotych / +30
4a=320 złotych / ÷4
a= 80 złotych

klasa czwarta = 80 zł
klasa piąta = 50 zł
klasa szósta 160 złotych
2 4 2