Odpowiedzi

2010-02-09T21:07:08+01:00
Okolicznik to okreslenie czasownika wyróżniamy okoliczniki:
-miejsca (gdzie? skąd? dokąd? którędy)
-czaSU{kiedy? jak długo?)
-sposobu(w jaki sposób?)
-przyczyny( z jakiego powodu)
-celu(w jakim celu?)
-warunku(pod jakim warunkiem)
-przyzwolenia(mimo co?)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:12:33+01:00
Okolicznik czyli okresla okolicznosci (czas - kiedy? miejsce- gdzie ? sposobu- jak ? przyczyny - dlaczego ? , celu - po co ? warunkiem- pod jakim warunkiem ? przyzwolenia - mimo co ? itp .) w których odbywa się czynność wyrazona czasownikiem
np;
Zmęczył się [od jazdy ---> okolicznik przyczyny ]
Idę [po truskawki. ---> po co ? okolicznik celu ]
1 5 1