Śniardwy to największe pod względem powierzchni jezioro w Polsce. Objętość wody w tym jeziorze wynosi około 0,66 km sześciennych. Wyobraź sobie, że wodę z tego jeziora przelewa się do stulitrowych beczek. Czy bilion takich beczek wystarczy?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:09:44+01:00
0,66 km³.= 0,66*1000 000 000 m³=660 000 000 m³=660 000 000 000 l
(bo 1m³=1000 l)

liczba beczek: 660 000 000 000 l:100l=6 600 000 000 beczek

potrzeba 6 miliardów 600 milionów beczek czyli bilion wystarczy, bo bilion to 1000 miliardów, czyli wystarczy :)
8 4 8
2010-02-09T21:11:46+01:00
1bilion- 1000000000000

1km szescienny - 1000000000000dm szesciennych

1dm szescienny to 1l

0,66km szesciennych to 660000000000dm szesciennych
660000000000 podzielić na 100 = 6600000000

odp: wystarczy 1bilion 100 l
5 2 5
2010-02-10T00:10:38+01:00
0,66km3*1000 000 000=660 000 000 m3*1000 = 660 000 000 000 l
660 000 000 000 l/100l = 6 600 000 000 szt beczek

wystarczy 1 bilion beczek
będzie ich potrzeba 6miliardów 600milionów sztuk

pozdrawiam :)
2 5 2