Uzupełnij:
a)Graniastosłup trójkątny ma...wierzchołków i ...ścian bocznych
b)Graniastosłup czworokatny ma...ścian i...krawędzi.
c)Graniastosłup pięciokątny ma...krawędzi, w tym... krawędzi bocznych.
d)Graniastosłup.............ma 14 wierzchołków
e)Graniastosłup....ma 10 krawędzi bocznych.
f)Graniastosłup....ma 8 ścian.
*g)Graniastosłup, którego podstawa jest wielokątem o n bokach, ma ...wierzchołków,...scian i ...krawędzi.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:19:23+01:00
A) 6 , 3
b)6, 12
c)15, 5
d) siedmiokątny
e)dziesięciokątny
f) szesciokatny
g)2n wierzcholkow , n+2 scian , 3n krawedzi
3 5 3
2010-02-09T21:20:23+01:00
A)6 i 3
b)6 i 12
c)15 i 5
d) siedmiokątny
e)dziesięciokątny
f)sześciokątny
g)2n,n+2 i 3n
2010-02-09T21:24:20+01:00
Graniastosłup trójkątny ma 6 wierzchołków i 5 ścian bocznych.
Graniastosłup czworokątny ma 6 ścian i 12krawędzi.
Graniastosłup pięciokątny ma15 krawędzi w tym 15 krawędzi bocznych
Graniastosłup siedmiokątny ma 14 wierzchołków
Graniastosłup dziesiokątny ma 10 wierzchołków.
w tym F to same ściany boczne to ośmiokąt a razem z podstawami to dziesięciokąt
Graniastosłup, którego podstawa jest wielokątem o n bokach, ma 2n wierzchołków,2+ n ścian i 3n krawędzi.