Odpowiedzi

2010-02-09T21:18:13+01:00
Złe: ta decyzja zalezala wylacznie od szlachty, szlachta wybierała tego ktory im bardziej odpowiadał planami i założeniami wobec Polski
Dobre: nikt nie dziedziczyl tronu. np. po ojcu
11 4 11
2010-02-09T21:18:26+01:00
Wolna elekcja czyli wybranie króla poprzez glosowanie
złe :
posłowie mogą być przekupieni
nie wszyscy mają prawo glosować


dobre
głosuje wiele osób, może być demokratyczny wynik
jawne głosowanie
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:21:49+01:00
Szlachta mogal byc przekupiona i wybrac krola ktory im zaplacil
szlachta wybierala krola ktory im najbardziej odpowiadal i nie nie mial "mocnej reki"
to zle a dobre to
nikt nie dziedziczyl tronu
w kazdym momencie krola mozna bylo obalic gdy nie dotrzymal obietnic zawartych w tzw artykulach henrykowskich
11 3 11