Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T21:24:07+01:00
Atmosfera w przekroju pionowym nie jest jednorodna. Zbudowana jest z warstw, które różnią się właściwościami fizycznymi (głównie temperaturą). Biorąc za podstawę zmiany temperatury, wyróżnia się 4 warstwy: troposferę, stratosferę, mezosferę, egzosferę. Ze względu na określone właściwości fizyczne atmosfery wyróżniamy w niej termosferę i jonosferę. W troposferze zachodzą zjawiska kształtujące pogodę i klimat na Ziemi, w jonosferze występuje zjawisko zorzy polarnej.



myśle ze pomogłem licze na naj..
15 3 15
2010-02-09T21:24:16+01:00
Prąd zatokowy ( inaczej golfsztrom), Prąd Norweski.
8 1 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:24:18+01:00
Prąd ciepły przynosi opady, z kolei prąd zimny susze.
20 3 20