Średnia arytmetyczna:
Prezes zarabia 6000 zł, a jego zastępca 4000 zł. Ile zarabia każdy z 10 szeregowych pracowników , jeśli wiadomo, że ich zarobki wynoszą 80 % średnich zarobków w firmie ?
Uwaga: ważny jest tok rozwiązania a nie tylko sam wynik !

2

Odpowiedzi

2009-10-11T13:12:53+02:00
X-wypłata szeregowego
x=80%[(6000+4000+10x):12]
x=8/10[(10000+10x):12]
12x=8/10[10000+10x]
120x=80000+80x
40x=80000
x=2000
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T14:00:47+02:00
X-wypłata pracownika szeregowego
x=80%(6000+4000+10x):12
X=2000