Odpowiedzi

2010-02-09T21:31:09+01:00
30cm²*1000=30000cm²
3000cm²=30 km²

chodzi o to, ze 1 cm na planie odpowiada 1000cm na planie..
i wystarczy pomnozyc i wyjdzie wynik.. :)
:*
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:34:42+01:00
Skala 1 : 1000 oznacza, iż działka ma powierzchnie rzeczywistą tysiąc razy większą, od tej narysowanej, w tym wypadku, większą tysiąc razy od 30 cm kwadratowych.
W takim razie: 30 cm(2) x 1000 = 30000 cm(2)
30000 cm(2) jest odpowiedzią poprawną, jednak kolejną rzeczą, którą należy wykonać jest zamiana jednostki z centymetrów na metry.
1 m(2) = 10000 cm(2) /x3
3 m(2) = 30000 cm(2)

Odpowiedź: Działka, która na planie w skali 1 : 1000 zajmuje powierzchnię 30 cm(2), w rzeczywistości zajmuje miejsce o polu trzech metrów kwadratowych.

EDIT: Osoba powyżej dokonała błędnej zamiany jednostek.
1 5 1
2010-02-09T21:35:24+01:00
Skala planu= 1:1000, co oznacza,że 1 cm na planie= 1000cm w rzeczywistości

Powierzchnia działki na planie= 30cm²

Obliczanie rzeczywistej powierzchni działki:

30cm² * 1000= 30000cm²= 3m²

Odp: Rzeczywista powierzchnia działki wynosi 3m².
1 5 1