Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T22:33:47+01:00
Jesli sliwek do jablek byl 3:1 a jablek do gruszek 3:2
to powtarzaja sie nam jablka czyli trzeba sprowadzic je do takiego samego stosunku
w jednym tych jablek byla 1 czesc a w drugim 3 czesci wiec
1×3 = 3
trzeba tez pomnozyc ilosc sliwek razy 3 zeby sie zgadzalo
3×3=9
czyli stosunek wynosi
9:3:2
stosunek sliwek do gruszek wynosi 9:2
2010-02-09T22:38:59+01:00
Śłiwki od jabłek 3x cięższe
jabłka do gruszek 1.5x cięższe

śliwki do gruszek 4.5x cięższe
stosunek 4.5:1