Odpowiedzi

2010-02-09T21:46:31+01:00
Policz wysokosc nad poziom morza na 100 m w gore temperatura maleje o 0,5 stopnia Celsjusza
2010-02-09T21:47:05+01:00
Nie będzie taka sama. Bo im wyżej tym powietrze jest bardziej chłodniejsze. A Zakopane leży niżej
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:51:59+01:00

Centralny punkt zakopanego leży na wysokości 838 m n.p.m.
2499 m.n.p.m - 838 m n.p.m. = 1661 m n.p.m.
Różnica poziomów wynosi więc 1661 m n.p.m.
Zmiana temperatury wynosi 0,60 stopni C na 100 m wysokości

Możemy zaokrąglić różnicę poziomów do 1700 i podzielić przez 100 żeby obliczyć ile jest zmian poziomów temperatury
1700 : 100 = 17

17 × 0,60 = 10,2
Zmiana temperatury pomiędzy temperaturą na Rysach i w Zakopanem wynosi 10,2 stopni C

Jeśli więc w zakopanym będzie 12 stopni C to na Rysach będzie 1,8 stopnia C