Zad.1
W trapezie równoramiennym dolna podstawa jest o 2 razy krótsza niż górna podstawa, a ramię o 3 cm dłuższe od górnej podstawy. Obwód trapezu jest równy 66cm. Podaj długości boków tego trapezu.
Zad.2
Zapisz w prostszej postaci:
a)1.5m + 8.5m =
b)2s - t - 4s +7t - 6 =
c)-2c + 1.5b - 4c - 4b =
Zad.3
Rozwiąż równania
a)17a + 12 = 11a + 49
b)6z + 24 = 2z
c)-y + 3,9 = 3y - 9

Proszę o pomoc ...!
Daję NAJ
Zadanie nie są długie dlatego daję 35 pkt.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:56:57+01:00
Zad.1
x-dolna podstawa(20cm)
2x-gorna podstawa(40cm)
Obw.= 2x +x+2×3
66=3x+6
3x=66-6
3x=60
x=20
zad.2
a)10m
b)-2s+6t-6
c)-6c-2,5b
zad.3
a)17a-11a=49-12
6a=37
a=6 1/6
b)6z-2z=-24
4z=24
z=6
c)-4y=-9-3,9
-4y=-12,9
y=3,225
1 5 1
2010-02-09T21:58:48+01:00
Zad 2
a)10m
b)-2s+6t-6
c)-6c-2.5b
zad 3
a)17a + 12 = 11a + 49
6a=37
a=6i1/6
b)6z + 24 = 2z
4z=-24
z=-6
c)-y + 3,9 = 3y - 9
-4y=-12,9/*(-1)
4y=12,9
y=3i4/9

zad 1
trapez wiesz jak wyglada podpisuje sie od dolnego lewego rogu i dalej dolny prawy dalej gorny rway i gorny lewy podpisuje sie w przeciwnym kierunku zegara
CD=x
AB=1/2x
AC i Bd =3x
OBw=66

nieche ci robic b zle przepiszez i bedziesz mial zle ale te zadania 2 i 3 sa dobrze
1 5 1
2010-02-09T22:03:05+01:00
1.Obw=66cm
2x+x+2x+3+2x+3=66
7x+6=66 /-6
7x=60 /:7
x=60 kreska ułamkowa 7
2x=120 siódmych
2x+3=20 i jedna siódma - bok trapezu

2.a)=10m
b)=-2s+6t-6
c)=-6c-2.5b

3.a)17a+12=11a+49 /-12
17a=11a+37
6a=37 /:6
a=6 i jedna szósta

b)6z+24=2z /-6z
24=-4z / razy (-1)
-24=4z /:4
z=-6

c)-y+3,9=3y-9 /+y
3,9=4y-9 /+9
12,9=4y /:4
y=3,225

:) POZDRAWIAM :*
1 5 1