Witam. Prosze o zrobienie nastepujacych zadan:

4. Samochód, jadąc ze stałą prędkością, pokonał 20 km w ciągu 15 minut. Jaką odległość pokona
ten samochód, jeśli będzie jechał z tą samą prędkością przez 2,5 godziny?

oraz

9. Trzy pracownice – Anna, Barbara i Cecylia – podzieliły wynagrodzenie za pracę w stosunku
odpowiednio 9 : 7 : 4. Jaki procent wynagrodzenia otrzymała każda z pań?

Pozdrawiam i licze na szybka odpowiedz

2

Odpowiedzi

2010-02-09T21:54:13+01:00
Zadanie 1
2,5 godziny - 150 min
150/15 = 10
10*20 = 200
odp: samochód pokona 200km


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T21:56:50+01:00
4.
20 km- 15 min
x km-150 min

x=150*20/15
x= 200km

Odp. Samochód pokona 200 km.

9.
9+7+4=20

Anna 9/20 * 100%=45%
Barbara 7/20*100%=35%
Celina 4/20 * 100%=20%

Liczę na naj ;d