Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T22:13:09+01:00
A) masa r-r wynosi 120 g
Cp= 20%
Cp= m subst.roz/ m r-ru * 100%

po przekształceniu wzoru wychodzi, że masa subst roz = 24g

dodajemy do tego 10g CuSO4
wiec mamy teraz 24 g + 10g = 34 g subst rozp.

masa r-ru tez się zwiększyła o 10. Więc 120+10= 130g

Cp= 34g/130g * 100% = około 26%


b) masa subst roz wynosi 24g
a masa roztworu się zwiększa o 10g, bo dolewamy wody. Więc 120+10= 130g

Cp= 24g/130g * 100% = około 18,5 %
1 5 1
2010-02-09T22:53:15+01:00
Ms=20%*120/100%=24g

ms=24+10=34g
Cp=34/130*100%=26,15%

mr=120+10=130
Cp=24/130*100%=18,46%


1 5 1