Matematyka z plusem, podręcznik do gimnajzjum kl. 2.
Zadanie 29/114.

Rozwiązanie za pomocą układu równań:

W sklepie mięsnym Krasnal ceny są ustalone tak ze właściciel na oddzieleniu schabu od kości nic nie zarabia i nic nie traci. Ile przeciętnie ważą kości, a ile mięso w 1 kg schabu z kością?

1 kg schabu z kością - 13 zł
1 kg schabu bez kości - 16 zł
1 kg kości bez schabu - 4 zł

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T22:01:59+01:00
X=ilość kości w 1 kg
y=ilość schabu w 1 kg

x+y=1
4x+16y=13

x=1-y
4(1-y)+16y=13
4-4y+16y=13
12y=13-4
12y=9
y=9:12
y=0,75

x=1-0,75=0,25
odp. jest przecietnie 0,25kg kości o 0,75kg schabu
1 5 1
2010-02-09T22:04:31+01:00
16x+4y = 13
x+y = 1

x = 1-y

16(1-y)+4y=13
16-16y+4y=13
-12y=-3
y=¼ = 0,25kg

x = ¾ = 0,75kg