Opisać w ok 10 zdań. Przynajmniej 3.
1.Kapitulacja Włoch.
2. Kapitulacja Niemiec.
3. Kapitulacja Japonii.
4. Operacja "Overlord"
5. Bitwa pod Kurskiem i ofensywa zimowa
6. Zdobycie Berlina

Opisać przynajmniej 3 rzeczy. Ten kto napisze najwięcej i najlepiej otrzyma najlepsze rozwiązanie.
Pilne!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • 222
  • Początkujący
2010-02-09T23:10:57+01:00
6. Bezpośredni atak na Berlin rozpoczął się 25 kwietnia 1945. Józef Stalin niemiecką stolicę pragnął zdobyć samodzielnie, bez pomcy aliantów. Armia Czerwona napotkała zdecydowany opór ze strony niemieckiej a walki prowadzone były w ciężkich warunkach. W operacji berlińskiej brała udział 1 Armia Wojska Polskiego dowodzona przez gen. Stanisława Popławskiego. W czasie walk dokładnie 30 kwietnia , samobójstwo popełnił Adolf Hitler o raz Joseph Goebbels wraz z żoną i sześciorgiem dzieci. Obrona Berlina trwała do 2 maja, kiedy gen. Helmuth Weidling wydał rozkaz zaprzestania walki. Berlin kapitulował.
2. Po śmierci Hitlera na czele rządu III Rzeszy stanął Karl Donitz. Zaproponował aliantom, że armia niemiecka skapituluje na zachodzie ale dalej bedzie prowadzić walki z ZSRR. Propozycja ta została odrzucona.
7 maja 1945 w Reims gen. Alfred Jodl podpisał bezwarunkową kapitulacje niemiec. Stalin zażądał powtórzenia tego aktu w jego obecności, więc 8 maja 1954 na przedmieściu Berlina bezwzględną kapitulacje Niemiec w imieniu III Rzeszy podpisał Wilhelm Keitel. Ten akt oznaczał zakończenie II wojny światowej w Europie.
3. 26 lipca 1945 Usa, Wielka Brytania i Chiny złożyły Japoni propozycje kapitulacji, która została odrzucona. Stany Zjednoczone zdecydowały się użyć broń atomową którą konstruowano już od 1942 w ramach projektu ,, Manhattan". 6 sierpnia 1945 nastąpił atak na Hiroszimę gdzie w czasie kilkudziesięciu sekund zostalo zniszczone niemal całe miasto. Trzy dni pózniej następna bomba atamowoa została zrzucona na Nagasaki. Dodatkowo Józef Stalin 8 sierpnia wypowiedział wojne Japonii i podjął działania wojenne w Mandżurii. Cesarz Hirochito w obliczu klęski 15 sierpnia ogłosił kapitulacje, oficjalnie zatwierdzoną 2 września 1945 na amerykańskim okręcie Missouri. Wydarzenia to oznaczalo zakończenie II WŚ
2010-02-09T23:26:27+01:00
JAPONIA. Oś ponosi klęski. Również na dalekim wschodzie państwa osi czują przewagę aliancką. Porażka w bitwie o Midway podkopała Japońską pewność siebie. Kolejne akcje Aliantów zmuszają Japończyków do wycofywania się. #0 czerwca Amerykanie rozpoczynają wielką ofensywę lądując na wyspach, wprowadzają w życie taktykę żabich skoków, jednak fanatyczna obrona japonii daje się we znaki. Japończycy wprowadzają do działań żołnierzy samobójcy ,,Kamikadze"Po licznych nawoływaniach Japonii do kapitulacji, Amerykanie zrzucili dwie bomby atomowe 6 sierpnia na Hiroszimę a trzy dni później na Nagasaki. Dwa dni po zrzuceniu bomby Rosjanie przełamali obronę japońską poczym Armia Czerwona wkroczyła do Korei . 2 września 1945 r Japończycy podpisali akt bezwarunkowej kapitulacji.

WŁOCHY
Włosi ponoszą straty .Alinckie czołgi przełamują włoską obronę . Mussolini błaga hitlera o pomoc ten jednak wysyła tam jedynie włoskich pilotów. 25 LIPCA 1943R rodacy dowiadują się o dymisji faszystowskiego wodza Benito Mussolini. następnie tekę premiera przejmuje Badoglio.Podpusuje on akt bezwarunkowej kapituacji po czym 13 października wypowiada wojnę Niemcom.

Po kapitulacji Berlina poddały się woska niemieckie w Austrii i na północnych Włoszech. Aliancka pętla coraz mocniej zaciska się na na faszystowskim dyktatorze. Dochodzi do bombardzowań miast niemieckich. kraj ginie w oczch .W kwaterze dowództwa radzieckiego w Berlinie 8 maja 1945 przedstawiciele armii niemieckiej i rządu podpisali akt bezwarunkowej kapitulacji.