Obwód trójkąta ABC wynosi 21cm. Wysokość CD dzieli go na dwa trójkąty, których obwody wynoszą 12cm i 15cm. Oblicz długość wysokości CD. proszę także o rysunek do tego z niewiedomymi. Można na maila [email protected]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T23:14:09+01:00
Jak masz jakies pytania to pisz.

Rozwiązanie
http://i45.tinypic.com/2053z21.jpg
1 5 1
2010-02-09T23:17:37+01:00
AC=a
AD=c
DB=d
BC=b

CD=x

A+C+X=12
B+D+X=15
A+C=12-X
B+D=15-X

12-X+15-X=21
-2X=21-12-15
-2X=-6
X=-6:-2
X=3CM
ODP. DC MA 3 CM
1 5 1