Może któs mi powiddzieć coś o związkach miarowych w trójkącie prostokątnym??
Jesłi jeden z katow ostrych ma 60 stopni to jakie są względem siebie jego boki? pamietam, ze cos takiego bylo, chodzilo chyba ze jeden jest 2x dluzszy od drugiego ale juz nie pamietam ;))

2

Odpowiedzi

2010-02-09T22:57:52+01:00
Prostokąt 90°,60°,30°

oznaczmy sobie trójkąt ABC

jeśli oznaczymy sobie długość przyprostkątnej AC przez "a" , to długość przyprostokątnej AB będzie równa ''a√3" długość przeciwprostokątnej BC będzie równa "2a"
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T23:00:20+01:00
W załączniku dodam zeskanowaną przeze mnie kartkę, w której dokładnie są opisane związki miarowe w trójkącie prostokątnym :)
Pozdrawiam