Jeden bok prostokąta jest o 2 cm krótszy od drugiego. Jakie długości mają boki prostokąta, jesli obwód ma mniej niż 9 cm. Długości boków są liczbami naturalnymi.


Bardzo prosze o rozwiązanie. daję mało punktów, ale niestety nie mam więcej.
Bede bardzo wdzięczna za rozwiązanie tego zadania.:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T23:00:45+01:00
Jeden bok 3 drugi 1 = 4
4x2 = 8
L(obwód) = 8
17 3 17
2010-02-09T23:07:14+01:00
X-dłuższy bok
x-2-krótszy bok

O=2x+2(x-2)
O=2x+2x-4
O=4x-4
O<9
4x-4<9
4x<9+4
4x<13 /:4
x<3i1/4

z zadania wynika,że dł. boków są liczbami naturalnymi więc
x=3-dłuższy bok
x-2=3-2=1- krótszy bok

sprawdzamy
2*3+2*1<9
6+2<9
8<9--prawda
7 5 7