Kwasy nieorganiczne możemy podzielić na kwasy beztlenowe(np HCl, H2S)i kwasy tlenowe (np. H2SO3, H2SO4,H2CO3, H3PO4,HNO3). Kwasy tlenowe możemy otrzymać w wyniku reakcji odpowiedniego tlenku niemetalu z wodą.
[ woda + tlenek niemetalu-->kwas tlenowy]
Zapisz równanie reakcji otrzymywania kwasu siarkowego(IV)

2

Odpowiedzi

2010-02-09T23:07:46+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T23:08:14+01:00

Wzór kwasu- H2SO3
Wzór tlenku siarki (IV)- SO2

woda+ tl. niemetalu (tl. kwasowy) --> kwas tlenowy

H20 + SO2 --> H2SO3
3 2 3