Odpowiedzi

2010-02-09T23:26:45+01:00
H TRAPEZU=2r→r=h:2
r=2cm
2=½h
h=2:½
h=4cm

h tworzy z ramieniem trójkat prostokatny o kacie = 30⁰
z własności kata 30⁰ wiesz,że ramię c trapezu=2h=2×4=8cm, a
kawałek podstawy dolnej= a√3:2=8√3:2=4√3cm


a+b=2c
a=dolna
b= górna podstawa

b+b+2×4√3=8+8
2b=16-8√3/:2
b=8-4√3

a=8-4√3+8√3=8+4√3

obwód trapezu=2×8+8-4√3+8+4√3=16+16=32cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T23:33:44+01:00
R-promień
c-ramię trapezu
x-dłuższa podstawa
h-wysokość
y-krótsza podstawa

r=2cm
h=4cm
c=2h=8
x= a√3:2=8√3:2=4√3cm
y=8-4√3

Obw = 2 × 8 + 8 - 4√3 + 8 + 4√3 = 16+16 = 32
2010-02-10T00:43:35+01:00
R-promień
c-ramię trapezu
a-dłuższa podstawa
b-krótsza podstawa
h-wysokość

r=2cm h=4cm c=2h=8
a= a√3:2=8√3:2=4√3cm
b=8-4√3

L= 2 × 8 + 8 - 4√3 + 8 + 4√3 = 16+16 = 32 cm