Oblicz, która obniżka ceny jest korzystniejsza dla kupującego: jednorazowa o 30% czy dwukrotna o 15%. O ile punktów procentowych różnią się te obniżki? WAŻNE: Zadanie należy rozwiązać bez liczenia na konkretnym przykładzie tylko ogólnie!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T00:25:58+01:00
X-30%x=x-0,3x=0,7x
x-15%x=x-0,15x=0,85x
0,85x-15%x= 0,85x-0,15x=0,6x
2010-02-10T00:27:30+01:00
X-0,3x=0,7x


x-0,15x=0,85x 0,85x-0,15*0.85x=0,7225x


pierwsza