Odpowiedzi

2010-02-10T10:05:44+01:00
7cm-3cm=4cm
4cm:2=2cm - długość podstawy przy kącie 45 stopni
skoro dł. podstawy wynosi 2cm,a jest to trójkąt równoramienny to wysokośc trójkąta będzie wynosiła 2cm.
P=1/2 *(a+b)*h
P=1/2 * 10cm*2cm = 10cm2

pole tego trapezu wynosi 10cm2.
141 4 141
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T10:06:12+01:00
W trapezie równoramiennym podstawy mają długości 3 cm i 7 cm, a kąt przy dłuższej podstawie ma miarę 45 stopni. Oblicz pole tego trapezu. Podaj wzór na pole trapezu i działania do tego zadania.

7-3=4
4:2=2

2-wysokosc

P=1/2*(a+b)*h
P=1/2*(3+7)* 2
P=5*2
P=10
102 4 102
  • zsd
  • Początkujący
2010-02-10T10:07:17+01:00
H=2cm
a=7cm
b=3cm
P=(a+b)*h/2
P=(3+7)*2/2
P=10*2/2
P=20/2
P=10cm kw.
Odp Pole trapezu wynosi 10 cm. kw.
62 4 62