Odpowiedzi

2010-02-10T10:32:46+01:00
1. Akcja rozwija się w średniowieczu - widać tu echa wyprawy Bolesława Śmiałego na Kijów

2. Bohaterowie:
- Żona która zabija męża
- Pustelnik
- Mąż (Zjawa)
- Bracia

3. Problematyka: Tematem ballady są przede wszystkim uczucia i myśli, które towarzyszą mężobójczyni, od chwili zabicia swego męża aż do momentu, gdy nieboszczyk powstaje z grobu i porywa ją. Pojawia się tu motyw zbrodni i kary.
77 4 77
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T11:07:46+01:00
Najważniejsze postacie: Pani, Pan, Starzec (pustelnik), bracia Pana.
Miejsce akcji: zamek w Polsce(bez nazwy).
Czas akcji: wyprawa na Kijów za króla Bolesława Chrobrego.

Problematyka: Pani jest pokazana jako osoba niezrównoważona psychicznie, cierpiąca na jakąś chorobę, prawdopodobnie schizofrenię.

Finał: Pani oraz bracia zamordowanego giną zasypani podczas katastrofy budowlanej cerkwi.
Morał: zdrada i przestępstwo nie popłacają.
16 3 16