Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T10:35:25+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Mr=masa roztworu(500g)
Cp-stęż.procent.(6%)
ms-masa subst.
Cp=ms*100%/mr
ms=Cp*mr/100%
ms=6*500/100
ms=30g
mw=500-30
mw=470g wody
Należy użyć 30g kwasu i 470g wody
37 3 37
2010-02-10T12:48:35+01:00
Dane:
Cp=6%
mr=500g

szukane: ms=?
mrozp=?

Korzystam ze wzoru na stężenie procentowe aby obliczyć masę substancji:

Cp=ms*100%/mr

ms=Cp*mr/100%

ms=6%*500g/100%
ms=30g

Mr=ms+mrozp
mrop=mr-ms
mrozp=500g-30g=470g
24 4 24