Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T10:30:28+01:00
Ponieważ rozwiniecie zarodnika trwa jakieś 6-7 lat a ludzie niestety wykorzystywali je do celów farmaceutycznych i dlatego są zagrożone wyginięciem
5 2 5
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T10:30:50+01:00
Poniewaz jest to roslina rzadko występujaca w Polsce, a do tego jest jej bardzo mało. Dlatego wszystkie gatunki sa pod scisłą ochroną.
Są od dawna niszczone przez ludzi, którzy wykorzystują je w różny sposób. Widłaki są zbierane jako rośliny dekoracyjne do ozdoby świątecznych stołów, ołtarzy do bukietów itp.(ponieważ są roślinami zimo zielnymi) Dawniej stosowane były w medycynie jako środki wymiotne i moczopędne, a ich zarodniki służyły do osuszania sączących się ran.Gdyby nie były pod ochroną, dzisiaj co niektórzy też stosowali by je w leczeniu.Z uwagi na rabunkowa gospodarkę mogły by ulec zagładzie. Dlatego podlegają całkowitej ochronie. I jeszcze jedno: są roślinami,które występują tylko w określonych miejscach Nie są pospolite-stąd większa możliwość ich wytępienia.
3 3 3