Na wycieczkę szkolną zapisało się 2/3 uczniów klasy drugiej.Z powodu choroby pojechało o 10% uczniów mniej niz sie zapisało i wówczas okazalo sie że na wycieczce było 18 uczniów.Ile uczniów jest w tej klasie?

(musi być wykonane za pomocą x i y)
Daje naj;D

3

Odpowiedzi

2010-02-10T10:43:16+01:00
N-liczba uczniow w drugiej klasie
2/3 n - liczba zapisanych na wycieczke
100%-10%=90%=0,9
0,9 * 2/3 n = 3/5 n - liczba dzieci ktore pojechaly
3/5 n = 18 / obustronnie * 5
3n = 90
n = 30
Odp: uczniow w klasie jest 30.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-10T10:44:00+01:00
X - ilość uczniów w klasie drugiej
y - ilość uczniów zapisanych na wycieczkę

( y = ⅔*x
( y - 10%*y = 18

( y = ⅔*x
( y - 0,1*y = 18

( y = ⅔*x
( 0,9*y = 18 /:0,9

( y = ⅔*x
( y = 20

( 20 = ⅔*x /:⅔
( y = 20

( x = 20 : ⅔
( y = 20

( x = 20 * ³/₂
( y = 20

( x = 30
( y = 20

Odp. W klasie drugiej jest 30 uczniów.
68 2 68
2010-02-10T10:48:26+01:00
X - ilość uczniów w klasie
2:3x - ilość uczniów zapisanych na wycieczkę
90% * 2:3x - ilość uczniów, które pojechały na wycieczkę

90% * 2:3x = 18
9:10 * 2:3x = 18
3:5x = 18 /: (3:5)
x = 18 * 5:3
x = 30

Odp. W tej klasie jest 30 uczniów.
3 4 3