Odpowiedzi

2010-02-10T11:28:46+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MH=1u, mP=31u, mO=16u
mH3PxO4=98u
3*1u+x*31u+4*16u=98
3+31x+64=98
31x=98-64-3
31x=31
x=1
Wartość indeksu x=1
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T12:45:32+01:00
Masa cząsteczkowa wynosi 98u
H3PxO4

rozwiązanie:

3*1u+x*31u+4*16u=98u
3+31x+64=98
31x=98-64-3
31x=31
x=1

Czyli wzór będzie: H3PO4
2 5 2