Witam Was! mam takie zadanie...Określ współżędne geograficzne,skrajnych punktów,oblicz rozciągłości południkową i równoleżnikową w stopniach i kilometrach...te skrajne punkty to 4 przylądki w Australii :
- przylądek Jork
-przylądek Byrona
- przylądek Wilsona
- przyladek Steep

Bardzo prosze o pomoc...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T11:45:25+01:00
na północ (10°43’S) Przylądek Jork
na południe (39°08’S) Przylądek Wilsona

39°08' - 10°43’ = 38°68' - 10°43' = 28°25'

1° = 111 km
1' = 1,85 km

28° * 111 km = 3108 km
25' * 1,85 km = 46,25 km

3108 km + 46,25 km = 3154,25 km

Odp ; roziaglosc poludnikowa Australii w stopniach wynosi 28°25' a w kilometrach wynosi 3154,25 .

_____________________________________________________________

na zachód (113°09’E) Przylądek Steep Point
na wsch. (153°42’E) Przylądek Byrona


153°42’ - 113°09’ = 40°33'

1° = 111 km
1' = 1,85 km

40° * 111 km = 4440 km
33' * 1,85 km = 61,05 km

4440 km + 61,05 km = 4501,05 km

odp ; rozciaglosc rownoleznikowa wynosi 4501,05 km a w stopniach 40°33'
2010-02-10T11:53:16+01:00
Rozciągłość Południkowa:
Jork - 10°41'S
Wilsona 39st. 08' S

A zatem odejmujemy:

39 08
- 10 41
________
28 67 = 29 07' A zatem mamy 29 st. i 07' 7/60= ok. 0,117

mnożymy 29,117 * 111,2 = ok. 3237 km

Rozciągość równoleżnikowa:
Byron 153°42’E
Steep 113°09’E

również odejmujemy i otrzymujemy wynik: 40 stopni i 33' 33/60=0,55

Teraz sprawdź ile jest km. równych 1 stopniowi na 25 równoleżniku i pomnóż 40,55 * (ta wartość) i otrzymasz wynik...

POZDR.
1 5 1